fredag 12 april 2013

Feelgood filmtips

Älskar att titta på filmer man mår bra av.
Feelgood filmer.
Här kommer några tips.
 
 
 
Det är en berättelse om en rad olika livsöden – där alla söker kärleken. En film om passion och lycka, om svartsjuka och ensamhet. Men först och främst om att ha modet att göra livets stora val – även fast man tror att det är försent.
 
En underbar dansk film med Pierce Brosnan i en av huvudrollerna som får fyra MMMM av mig.
 
 

 
En oväntad vänskap har vi alla säkert redan sett på bio men om du inte gjort det
så finns den här franska filmen att hyra nu. Filmen får betyget MMMM av mig.
 
Driss, en ung kille från förorten som precis kommit ut från fängelset, anställs genom en händelse som personlig assistent till den oförskämt rike, men också mycket ensamme aristokraten Philippe som blivit förlamad efter en skärmflygolycka.


Återkommer med fler filmtips.
Ni får gärna tipsa mig om bra filmer.

Ha en toppenfredag!
Kram

14 kommentarer:

ansepanse sa...

feel good filmer är så härliga att se :) tack för de tipsen
Sv: då får vi hoppas på söndagens fina väder :) något att se fram emot
önskar dig en toppendag fina vännen <3
bamsekramar

Hemtrevligt hos Johanna sa...

En oväntad vänskap är en fantastisk film! Rekommenderas!

Kram Johanna

Mma sa...

Hej vännen , åh vad härligt med filmtips!!
Nån av dem här filmerna eller kanske båda .... Vill jag se i helgen;)
Ha en skön fredag. Ikväll är det leta Dance
Kram till dig ;)

Malin sa...

Kram från Malin skulle jag skriva ... Haha

Mia sa...

Åhhhh...båda dessa verkar vara riktiga Mia-filmer! Måste kolla om dom finns i Telia's utbud! Tack, tack finaste Messan...

Anonym sa...

Tack för det danska filmtipset. Jag älskar danska serier och filmer.
Trevlig helg

soffie sa...

feelgood filmer älskas av mej men den där en oväntad vänskap gilla inte vi... annars så brukar jag gilla det...tack för filtips:)

Unknown sa...

Härligt! Jag älskar med sådan filmer som man bara blir glad och mår bra av! Vi har idag tittat på en sådan tv-serie! Man blir på ett sådant bra humör!
ha en fin helg!
Många kramar! :)
//Lana

trollet sa...

Ha ha, kaffe är alltid gott;) Inte redo att sluta röka, men trappa ner mycket vill jag... en början;)

Camilla sa...

En oväntad vänskap SKA jag se. Jag har faktiskt inte gjort det än. Men jag SKA!
Jag har hört att den ska vara kanon bra.
Älskar feel good filmer.
Kram!

tankar från mitt fönster sa...

Jag har missat filmen "En oväntad vänskap", får låna den snart. Den andra filmen verkar också bra. I väntan på våren behöver man litet feel good-filmer.
Hoppas att allt är bra med Dig, har haft litet blogpaus och inte vare sig bloggat eller kommenterat. Har svårt att sitta framför datorn p g a ischiasnerv i kläm (ändans högre sida), men det verkar bli bättre.
Skön lördag o söndag.
kram
(/Ulla

Jenny sa...

En oväntad vänskap har jag läst. Den kommer snart till vårt Ica att hyra och den ska jag verkligen försöka se :) tack för tips kram

MyStory sa...

Jag gillar också den typen av filmer men har inte sett någon av dem du rekommenderar. Ha en fortsatt fin kväll och helg!
Kram

Paula i pörtet sa...

Hej, här är vi dåliga filmtittare. När jag drabbades av mitt utmattningssyndrom så kunde jag inte koncentrera mig så länge som en film höll på. Numera kan jag visst, men vi har liksom kommit av oss. Jag tittar mer och mer på faktaprogram på teve, man börjar nog bli gammal,. "ler"
Ha en fin ny vårvecka/Kramen