tisdag 25 oktober 2011

Vart parkerade jag bilen?

Ja...det kan man undra. Det händer ganska ofta när man är i köpcentrum eller på IKEA och kommer ut.... Var parkerade jag? Var står bilen? Sen börjar letandet både på parkeringen och i min hjärna:).

Kanske jag har en liten aning om det är till höger eller vänster fast oftast inte... Brukar testa att larma av och se om det lyser nånstans...oftast gör det inte det. Hmmm, eftersom jag befinner mig i fel del på parkeringen:). Vandrar vidare och hinner larma av och på ett tiotal gånger och helt plötsligt är den där rakt framför mig, min bil. Gud så skönt att den bara stod här rakt framför mig:).

Läste om ett knep att knyta en rosett på sin kundvagn det kommer jag självklart att göra för det behövs...det med... på min kundvagn men hur tusan gör jag det på en stor parkering på min bil???

6 kommentarer:

Anonym sa...

:) Hmm jag funderar på om det enbart handlar om oss med MS eller om det är något stort problem i detta stressiga samhälle?
Försöker finna en liten bloggstund och kikar in här hos dig min vän!
Ber så hemskt mycket om ursäkt för virusmejlet! Har försökt att fixa det problemet! Men jag skickar aldrig enbart en länk! Då är det bara att radera!
Önskar dig en fantastisk vecka!
Kram Anna

Anonym sa...

Det är tur att jag inte kör bil för då blandade jag väl bort den totalt.Jag är ju helkonstig i mitt huvve. Jag kan börja med en sak och i samma ögonblick så glömmer jag vad jag egentligen höll på med.
Jag funderar också på om det är min MS som ställer till det. Tidigare så kunde jag hålla på med en massa saker samtidigt.
Kram
Margit(maxelonia)

Anne sa...

Vimpel på taket? Jag känner igen problemet. Visserligen har jag inte bil själv men varje gång jag är med min syster på en stor parkering så har jag oftast bara en vag aning om vart bilen är. Jag har till och med letat på fel parkering (där det fanns en på var sida om byggnaden). Lite störande är det och nästan lite pinsamt för jag har alltid haft sånt bra lokalsinne.

//Anne

Jenny sa...

ojoj tur att den inte var snodd :) kram

Vilsen sa...

hahaha...samma här, tyvärr glömmer jag bort mycket annat också... :(
Är det MS eller ålder tror Du? Till sommar blir jag 50...
Varmaste kramar till Dig min fina. <3

Marie sa...

Haha, jag känner igen mej...glömmer alltid var jag ställer bilen...blinkar med nyckeln men inte så lätt att se mitt på dan när det är ljust ...
Nycklar, plånböcker, telefonär oxåsånt som bara gömmer sej hela tiden...suck.
Kram på dej