torsdag 17 oktober 2013

En glädjedag

Det är så vackert nu.
 
 
Vissa dagar i livet är som ett enda stort glädjeskutt. Man är bara så glad och lycklig utan att egentligen veta varför. Ni vet, när man blir så där euforiskt glad. När man bara har ett stort leende på läpparna och verkar vara precis nykär trots att man varit gift en hel evighet:) och visst är man kär men nykär:) När leendet sitter som ett plåster på läpparna och man har bara lust att skratta åt allt. Livet känns så enkelt såna här dagar. Man är liksom kär i livet!

Så har min dag varit hela dagen idag med stort leende men jag vet inte varför det just idag är det där lilla extra. Är bara så glad!

Den här känslan ska jag lägga längst in i mitt hjärta så att den alltid finns där och då är den lättare att plocka fram när den som bäst behövs. Ni precis som jag har väl dom där dumma jobbiga tuffa dagarna eller perioderna när livet är den totala motsatta känslan idag. När man helst vill ligga kvar och gömma sig under täcket en hel dag.

 
Dagarna man känner sig så här och lite till och man inte alls har nån lust att le då är det bra att ha den gamla känslan i hjärtat och försöka plocka fram den. Så tänker jag.
Ska tänka på den här dagen nästa gång jag gör en MR för fy tusan vad jag ogillar att ligga därinne och så himlans länge med.
 

Känner ni igen er? Hur har er dag varit?


Kram messan

18 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för besöket.
Ja, det är många vackra färger nu i naturen.
Men jag gillar inte att vintern är på väg

mvh

ansepanse sa...

vilken härlig känsla :) ja, sådana dagar ska man först njuta av och sedan gömma i sitt hjärta och ta fram längre fram
underbara bilder du visar
här har jag väl inte mått riktigt bra men jag försöker hela tiden, jag jobbar på det, så att säga
roligt att du är här igen
bamsekramar vännen <3

Mia sa...

Den känslan vill jag spara nästa gång den kommer! ;-)
Har haft några tuffa dagar nu men det blir bättre, det vet jag *L*
Kram finaste...

MyStory sa...

Roligt att det äntligen kom ett inlägg från dig! Det har jag väntat på. Den där lyckliga känslan du beskriver är det länge sedan jag kände senast men jag har för den skull inte glömt hur den känns :-)

De två senaste gångerna jag har gjort MR har det inte alls varit så jobbigt som du skriver om. Att använda meditationsteknik fungerade förträffligt bra i fredags!
Kram

Anonym sa...

En vacker stillsam höstbild, en häftig rolig bild och en eftertänksam text. Kul att få ta del av ett inlägg från dig igen. Du har så rätt i dina ord.
Kram Bosse

Liselotte sa...

Underbar höstbild!
Jag känner som MyStory att det var ett tag sen som jag kände mig så lycklig som du beskriver din dag men har absolut inte glömt hur det känns & längtar till den da'n kommer, igen...

Men trots dålig (väldigt dålig) balans & trötta dagar så känns livet ändå bra & tack för din fina blogg. :-)

LyckligaPraliner sa...

Åh jaaa wiii jag blir så glad för din skull!! och jag bara älskar dom dagarna när man får uppleva det du beskriver! Du är verkligen värd att få känna det så!

Kram Ann-Louise

Fru Martinsson sa...

Lustigt... jag har precis haft en sådan där dag... Känner att det hade varit såå mycket bättre om jag faktiskt stannat inne idag!

Ska göra som du säger och leta i hjärtat efter den där goa härliga känslan som en toppendag för med sig!

Kram

Sofie sa...

Underbar känsla å vilka fina bilder,hihi att katten kan sova så där,,,

Carina Sjölund sa...

Vilken underbar känsla♥ Bara och njuta, för vi vet att vi har det så bra♥
Kramen vännen♥

Helene sa...

Man blir så GLAD när man läser din blogg !!
Vilken härlig känsla.
Jag har varit lite lessen ett tag men som du säger...man ska tänka på dom bra känslorna och ta "fram" dom när det behövs.

Ha en mysig helg.
Kram Helene.

Ps. kameran är min nu = ))

Unknown sa...

Mer mer sådan dagar! Vi får lagra de i hjärtat och plocka fram när det blir motigt, grått och jobbigt!
Ha en underbar kväll!
Kramar!
//Lana

Camilla sa...

Jag blir bara glad av att höra hur glad du är.
Tack för det :)
Kram!

trollet sa...

Men verkligen igenkännande=)) Jag personligen är nog oftast så på våren, men vackra höstdagar kan vara riktigt läckra!! Hoppas det är bra med dej!! Kram

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Härlig känsla! Jag har en fantasisk dag idag faktiskt. :) Så himla skönt ocg kravlöst!

Sicken god bild på katten i trädet. Hihi!

Kram Johanna

Anonym sa...

Hej Messan,
Ett snabbt svar då jag såg att du hälsade på i min blogg och det var länge sen vi hade kontakt. Hoppas allt är bra med dig. Jag har kommit tillbaka ikväll från underbara Prag. Ska så småningom "återvända" till bloggandet och visa vackra kort.
Kramar till dig! /Tali

Helene sa...

KRAM till dig / Helene.

Anonym sa...

Happy halloween!!
Kramis