fredag 30 september 2011

Solskenshistoria och fredag

Det är fredag igen. Vad skönt det är!

Jag har köpt rosa rosor till mig själv:) visst är de fina?

Ni har väl läst om den underbara solskenshistorien om den 96-åriga kvinnan som nu är på väg att flytta till Thailand. Maken och hennes vänner har gått bort, hon kände sig ensam här hemma i Sverige så hon sålde sitt bohag på loppis, sa upp sin lägenhet och det enda hon oroade sig var för den långa flygresan på 13 timmar. "Colar jag vippen på planet så gör jag väl" var hennes kommentar;). Härlig och positiv inställning!

Nu har hon landat och är i Thailand för hennes framtida boende och liv:)! Jag önskar henne mitt varmaste lycka till och önskar vi alla är lika coola när vi 96 bast!
Have a nice friday!

1 kommentar:

Med Lenas egna ord sa...

Beundrar dig som kan vara så positiv i allt elände.
Det kan inte jag fast jag försöker för allt vad jag är värd. Men lyckas sällan...

Den gamla damen hörde jag om på morgon-radion. Fantastiskt!!

Kram på dig.