söndag 15 november 2009

Home again...

Nu är vi hemma igen. Jag hade gärna stannat ett par dagar till. Jag verkligen älskar havet! Det ger mig lugn och ro. Kan vandra i timmar och bara sitta och titta på havets krafter och dess lugn. Får mig att må så bra.

Vi har haft det så bra, riktigt lyxigt. På fredagkvällen blev det en kort promenad i mörker...sen blev det fredagsmys med god mat och mysigt sällskap med döttrar och svärson. Alla var trötta så vi gick till våra rum och somnade gott.

Lördagen blev det shopping på förmiddagen. Jag gick mest och längtade efter promenaderna vid havet. Döttrarna handlade kläder...tröjor, linnen och lite till:) När vi kom hem gick jag och maken ut på en tre timmars promenad. Gud så härligt det var...som jag längtat.

Vovven gillade promenaden också:) Vi gick och gick och njöt... Vi plockade snäckor och stenar och spanade in fina hus. Hittade många fina stenar som fick följa med hem. Har fotat massor. När vi kom hem gick vi och la oss en stund inför middagen....gissa vem som somna som en stock:). Tror det var det jag behövde. Sen blev det god middag igen och med ett gott rödvin till. Mumsfillibabba!
När jag gick och la mig på kvällen så var hela sängen full av sand...nackdel med att ha vovve i sängen:) men det är det värt hur mycket som helst. Somnade sött i sandkornen. Ett bra sätt att få kroppspeeling på. Drömde om havet...
Idag har vi gått och gått igen. Sen bar det iväg hem och nu är vi hemma igen. Glömde säga att jag fick en skön ryggmassage också;).

14 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem vännen! Hoppas att du får en toppen vecka. Mail finns i din box...
Kram och god natt! Anna

Cece sa...

Åh vad härligt att du har haft det bra och vilka fina bilder du tar! Jag känner igen det där med havet - det ger mig också en sådan frid och jag kan sitta i timmar vid det. Önskar dig en fantastisk vecka.
Kramar om!

Trasdockan sa...

Välkommen hem, vilka underbara bilder du bjuder oss på! Det är ngt speciellt med havet!
Sänder en stoooor kram

Ellinor sa...

Vad mysigt det låter alltihop, framförallt massagen måste jag säga!

Jag har också haft en bra helg, den har gått jättefort. Tyvärr har vädret satt käppar i hjulet för utomhusaktiviteter men vi har lyckats roa oss ändå :-)

kram

Anonym sa...

Välkommen tillbaka från havet.
Skickar många kramar till Dig.
Ha en skön dag.
Margit(maxelonia)

Anki sa...

Vilken underbar utflykt vid havet och ryggmassage låter härligt! Kram

Ellinor sa...

Egentligen gjorde vi inte nåt särskilt i helgen. Fredagskvällen pratade vi mycket som vanligt, brukar vara skönt att summera sina tankar från veckan. I lördags skjutsade vi mina föräldrar till Arlanda för vidare färd mot Spanien. Därefter satt vi bla. hemma och spelade alfapet mot varandra på datorn :-)Igår var vi en sväng inne i stan och jag köpte några mammatröjor, sen var vi supertrötta och spelade lite mera alfapet :-) Vi hade nog gärna tagit en promenad eller två om det inte vore för det envisa duggregnet.

ja, snart får vi minsann varsin att gosa med. Känns väldigt overkligt och vi längtar så efter vår lilla bebis :-)

kram

Yohannah sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Yohannah sa...

Vilken härlig blogg du har. Underbara bilder

Ulla sa...

Havet ger en frihetskänsla som man inte kan få någon annanstans så jag förstår att du njöt i fulla drag. Jag bor i Göteborg och jag bara älskar att ta färjan över till några av våra öar och gå där och flanera

Sussi sa...

Så härligt det lät :-)
Kan tänka mig att det inte var bara du som gillade den långpromenaden ;-)

Ha en mysig kväll
kramisar

my sa...

Havet ,vilken lycka! Längtar ännu mer dit nu...
Och vilka gooooa strumpor ovan! Vill ha!

messan sa...

Hej Margit!
Tack gulliga du! Skickar dig många kramar och hoppas du har det bra.
Kramar

Jen sa...

Å va härligt, kram i massor