torsdag 12 april 2012

Internationella Lakritsdagen idag

Bild lånad SVD.

Tänk att Lakritsen fått en egen dag här i Sverige:). I USA har man firat den sen 2004. Det är ju väldigt gott med Lakrits men det blir ingen för mig idag eftersom jag har bestämt mig för godisförbud ett tag...lite minskande på socker i alla fall :). Tror min kropp och speciellt magen gillar det. Ju äldre man blir desto mer lär man sig om sig själv, eller hur:)? Jag är solklart sockerberoende.

Såg att det fanns så mycket gott man göra med just Lakrits...vad sägs om Lakritskladdkaka, Lakritsglass...pannacotta med Lakrits....Hallon och Lakrits kola och tänk vanilglass med Lakritssås på... Visst blir man sugen och inte så lite heller...:)?!

Gillar ni Lakrits? Kommer ni att äta eller göra något gott med det idag? Skulle vara kul att höra om försäljningen av Lakrits har gått upp idag, eller hur:)?

Vi ses senare...ska berätta om underbara dagen igår i vår fina grannstad!
Söta Lakrits kramar

13 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Jag ÄLSKAR allt vad lakrits heter :)
Kramen vännen♥

Mia sa...

Söta, goa lakritskramar tillbaka till dig! :-))
Lakrits är ju så himla gott, men min mage tål det inte så jag vågar inte ens smaka nu för tiden...Jag tycker allt lite synd om mig då ju... :-(
Näää, jag klarar mig ändå! Det finns annat godis, men jag har också godisförbud nu...*suckar djupt*
Ser fram emot att få läsa om din dag sen, kram finaste du!

Anonym sa...

Mumsigt vill men får inte heller du vet:).
Kram

ime sa...

Jag gillar lakrits jättemycket!!

Karin sa...

Åh, så gott det är med lakrits!

Svar: Vilken dator funderar du på att skaffa, när din nuvarande dator har kraschat?

LissAnna sa...

Jag älskar lakrits. Det och choklad.:-) Kram Stina

Anonym sa...

Lakrits är gott men inget jag köper speciellt ofta eller längtar efter. Choklad där emot är något som jag trånar efter ibland. kram kram

Ikväll ska jag fika med något gott. Unna mig lite,, länge sedan.

ansepanse sa...

nej det visste jag inte :) men jag tycker om lakrits, har alltid gjort
Sv: nej, det var inte länge sedan som jag hade regnbågshinneinflammation senast, det är ledsamt faktiskt
kramar vännen

Jeanette Forss sa...

Åh lakrits! Önska att jag hade orkat gå o köpa lite. Speciellt när jag läst ditt inlägg... mums! :)

Bara Sara sa...

Jag äääälskar lakrits men gör som du.. Håller ner allt vad socker och faktiskt kolhydrater heter och gör det sedan nyår. Mår toppen!!

soffie sa...

mmmm jag älskar lakrits tusan oxå att jag tittade in hos dej så sent men jag får köpa imorrn istället då:)ta det i efterskott:) kramen

MyStory sa...

Den dagen har jag missat fullständigt! Jag är inte så förtjust i söt lakrits men salt lakrits älskar jag. Himla länge sen jag åt det. Men jag äter inte så mycket godis numera...
Kram

Mamma med MS sa...

Jag va ute och handla Lakris choklad utan att jag visste att det var den dagen.