onsdag 11 april 2012

En tripp till grannstaden en njuta dag





Dagens goda och nyttiga frukost. En smoothie med lite allt möjligt i.
Mango, Hallon, apelsin, banan och youghurt.
Tror bestämt att vi får köpa en ny mixer snart...det doftar bränt...

En dagens är en tripp till en av våra grannstäder. Det är viktigt att vidga sina vyer lite. Idag ska vi ha en njuta dag. En dag att bara lyxa och vara i vår lilla grannstad. Det här blir en härlig och rolig dag för det har vi redan bestämt.

Bestämmer man känslan innan så brukar det bli så, eller hur? Våra tankar styr oss och visst är det så att vi själva kan påverka hur vi vill att just den här dagen och hur känslan ska vara.


17 kommentarer:

Karin sa...

Smoothies är verkligen gptt! Jag brukar hälla i ett rått ägg för proteinets skull.

Svar: Verkligen urtrist att bli påkörd. Så himla onödigt!! Jag börjar fundera på ifall föraren, som körde på mig, satt och smsade eller pratade i telefon. Han borde inte ha kört på mig, eftersom det inte var några sådana förhållanden.

ansepanse sa...

nog kan vi påverka våra känslor och tankar genom att tänka positivt :) så ni kommer säkert att ha en underbar dag i grannstaden, vilken härlig smoothie :) låter supergott
bamsekramar vännen

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Du verkar haft en härlig påskledighet.

Smoothie är grejer det. =D Jaså det luktar bränt, ojoj.

Vilka underbart vackra rosor. Sådana vill ju jag också ha. :)

Kram Madeleine

Carina Sjölund sa...

Ni kommer att få en bra dag, med ditt positiva tänkande :)
Kramen vännen♥

Anonym sa...

Härlig dag och frukost, vad mer kan man tänka sig. Jag måste inhandla en ny mixer, eller vad heter det? Ja, jag är trött i tanken idag.. hjärnan hänger inte med ... Men jag hoppas och vet att du har haft en härlig dag. kram kram

Trasdockan sa...

Hej min fina vän, har nu öppnat upp min gamla bloggigen...ville lämna ett lite spår efter mig!! Hoppas allt är bra å att du mår gott nu iför den kommande härliga våren!
Kramis från lilla mig ♥

Camilla sa...

Hoppas att ni har bättre väder än oss då. Här ösregnar det.
Kram!

Anonym sa...

Vi är just inne i en smoothie-period jag och barnen :-)
Det är så gott och fräscht! Hoppas du fick en fin dag.
Kram

MyStory sa...

Det vattnas i munnen på mig när jag ser dina bilder. Hoppas du haft en riktigt härlig dag idag!
Kram

Mia sa...

Här rinner snålvattnet nu! Det borde inte vara tillåtet att blogga så där :-)))
Hua, så gott!
Hoppas du verkligen fick den där njuta-dagen, det är du värd! Kram på dig, härliga du!

Anonym sa...

Vi hemma har också börjat med smoothie och färska drinkar. Fast alla c vitamoner som jag häler i mig hjälper inte att stärka mitt emunförsvar som skunkit i botten. Jag är numera förkyld på löpande band.
Kramis :)

soffie sa...

mums va det ser gott å läskande ut, kör det med frysta bär eller enbart färska i smoothisarna?kramen till dej

Bibban sa...

Så väldans sant...och guuud så gott det där ser ut :)
KRAM

RackarTuss sa...

Tittar in så här på senkvällen och önskar en god natt :)

Marie sa...

Hoppas ni hade en bra dag i grannstaden!
Just nu är jag ledig och gör ingenting... för det är det jag behöver... Kram

Unknown sa...

Oh, vilka härliga färger har din smoothies! Det var längesen jag gjort en sån... men risken är att om jag dricker en sån gooding kan jag blir fast i sockerträsket... :(
Ha en fin dag!
kram
Lana

Pass4Sure sa...

such a nice blog post and your picture is awesome i love this blog thanks for sharing this post.