söndag 1 februari 2009

MS behandling i tablettform

Läste i dagens medicin att företaget Merck kommer söka tillstånd under år 2009 för en MS tablett. Det är ju många läkemedelsföretag som just nu arbetar febrilt med att bli det första företaget att erbjuda en bromsmedicin i tablettform.
Artikeln finner du här.

Att läsa såna här artiklar tycker jag är så positivt och jag vet att det kommer att komma ännu fler verksammare och smidigare mediciner. Jag har en stor tilltro på forskningen. Skulle du hellre ta tabletter än sprutor?

Uppdate: Det var ett reportage med i Rapport nu om just bromsmediciner i form av tabletter. Kommer säkert i sena sändningen också, för er som är intresserade.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo nog skulle jag bli nöjd om jag skulle slippa sprutan...men sedan är ju frågan hur magen skulle te sig... Kram anna
Var det interferonbeta?

messan sa...

Hej Anna!

Precis vad jag funderade på, vad som händer med magen för annars är det ju smidigare med tabletter än sprutor.
Vet faktiskt inte om det var interferon? Vilka sprutor har Merck idag?
Kram

messan sa...

Hej Anna igen!

Cladribine var det!