tisdag 27 mars 2012

Vardagslycka & lyx



Det här väl en vårblomma som inte behöver så mycket presentation :).
Blir glad av den gula färgen som påminner om solen. Gult är ju inte alls fult...vem som nu sa det...


Så härligt det är att susa omkring på cykeln i sin egna lilla stad och se alla vårblommor som poppar upp lite här och där. Idag såg jag vårblommornas primmadonna och flera andra små godingar. Cykelturen blev lite full rulle ibland och stanna och fota lite här och där. Med andra ord en skön cykeltur som jag verkligen njöt av.
 En annan sak som gjorde mig så glad var att...gruset är bortsopat så nu kan man köra på som vanligt igen och slippa dom där sladdarna på rullgruset ni vet...brukar bli lite såna när man ska stanna och fota eller när man råkar ha för bråttom som händer lite då och då. Sen är det ju så skönt att slippa få in dom där envisa småstenarna i skorna när man ute och powerwalkar :).

 Att dessutom vara på väg för att äta lunch med en go vän det gör ju liksom saken ännu lyxigare en vardag som den här. Sen att man fått med sig en ny tröja hem gör ju allt bara ännu bättre.
Kan det bli mycket bättre nu... Nu är det kaffe och en chockladbit på altanen som gäller...så visst kan det bli det!

Visst är det, det här som kallas vardagslycka och vardagslyx:)?
Vad har gjort er lycka och lyx idag?

7 kommentarer:

Mamma med MS sa...

Idag har jag inte haft någon vardags lyx än. Men blir nog nått ikväll,kanske lite rester från helgens ostbricka. Och min vardags lycka blir imorgon,då jag och maken ska på sjukhuset + att få vakna med han i sängen.

Malin sa...

Hej min vän! Nu hittade du våren .... Tack för att du delar den med dig. Kram Malin

Anonym sa...

Jag blev lycklig av allt nytt liv som jag fotograferade idag på min promenad. Jag ville aldrig gå in. :) Nu är jag trött i soffan. kram på dig.

MyStory sa...

Du verkar ha haft en alldeles underbar dag! Här dröjer det innan det tittar fram några vårblommor och sanden lär vi få dras med ett tag till... Men, det är blå himmel och 7 grader varm just nu! Det gör mig glad :-)) Ingen vardagslyx för mig idag men dagen är inte slut så jag hinner väl med det ;-)
Kramar

ansepanse sa...

en promenad i blåsippebacken :) det var vardagslyxen här :)
kramar och en fin kväll till dig

RackarTuss sa...

En god shushi till lunch är ngt ätt bli glad över.

trollmor sa...

Så efterlängtad våren är . Man söker varje dag efter dom som guldkornen som gör våren. Kram