tisdag 7 september 2010

What a day och spöken

Idag har det varit en alldeles crazy dag. Allt har gått i trehundratio och lite till, det har varit en underbar dag på alla sätt och vis. En minnesvärd dag på många olika sätt.

Vet ni...idag tror jag någon eller något spökat eller busat med mig. När jag kom hem hängde tavlorna så snett, som någon gjort det medvetet. Jag rättade till dom och sen gick jag, maken och dottern ut på restaurang för att äta en middag. När vi kom hem igen så hängde tavlorna snett igen, den här gången väldigt snett. Rättade till dom igen och gick sen in i duschen och när jag kom tillbaka igen så...hängde de snett igen. Nu har jag struntat i att hänga dom rakt...vill dom hänga snett så är det ok för mig. Det får vara så där charmigt...eller nåt:).

Undrar just nu vad dom vill tala om för mig... och förstås vem det är... Vad tror ni?

17 kommentarer:

Eva sa...

Jag skulle gissa att det är någon anhörig till dig eller din man, någon som vill visa sin närvaro :-) Oftast så är det ju anhöriga som spökar runt. Eller den tidigare hyresgästen. Du kan prova att säga något i stil med; "- OK, jag har förstått att du finns här men var snäll och rör inte våra tavlar."
Då har du ändå bekräftat att du förstått att någon är där :-)

Anonym sa...

:)/ Söstra di

Lilly Lee sa...

Häftigt! Ja nåt verkar ju de vilja! Hoppas du kommer underfund med vad!

Anonym sa...

I vår lägenhet spökar det också. Satt uppe en natt och kunde inte sova. Vet att jag hade knäppt av Tv och Digitalbox. Rätt som jag tittar sta mot boxen så hade den knäppt på. Jag bara stirrade som en tok på den. Så slocknade den helt plötsligt igen. Troligen var det någon som endera ville titta på Tv eller ville mig något.
Jag sitter ofta uppe i en fotölj på natten för att jag har svårt att sova. En annan natt så blev det ett vansinnigt spring i hallen fram och åter. Jag satt som i ett skruvstäd och kom ingen vart. Tillslut så lyckades jag ropa på min man att han skulle hämta mig. Då bröts det denna natt. Det är lite obehagligt när man inte vet riktigt vad det ät som händer. Men det är spännande också.
Kanske både Du och Jag kommer underfund med vad det hela står för så småningom.
Ha en skön Dag
Kram Kram
margit(maxelonia)

Barnens Hjältar sa...

Hoppas du känner dig lite piggare idag!!
Kram

marie sa...

Spännande tycker jag. Det är nog nån som vill visa att den finns där för dej!
Kram

ywonne sa...

Ja varför inte, nånstans tar man väl vägen efter livet..kanske bara tacka o ta emot, kan ju vara en berömmande visit av en vän

Anna tassar in.. sa...

Spokey..himmel ..är det sant..eller är det din man som leker med dig :)

Jag har liiite svårt för att inte hitta en logisk förklaring..det är kanske några vibrationer i huset..:)

Tess sa...

Häftigt! Undra vad som vederbörande vill ha sagt?
Har det hänt något mer skumt efter?
Kramar

Anonym sa...

Oj... Det kan verkligen betyda vad som helst! Vem som helst...
Tycker att det verkar som om de försöker vägleda dig... men till vad har jag ingen aning om!
Lycka till att reda ut...;)
Kram Anna

Eva tittade in igen och sa...

Hej igen! Har det varit lugnt i natt? Hör av dig om du känner att du behöver hjälp, så ska jag se om jag kan förmedla kontakt med någon. Lämna din mailadress på min blogg i så fall.

Frida sa...

Nej, men guuud så läskigt! Undrar vem det är som busar med dig!?

Med studierna går det bra, lite segt bara då jag nu är inne på min åttonde termin på universitetet. Det är däremot underbart att vara student! :)

Några särskilda planer för helgen då? Och håll oss uppdaterade om mysteriet! ;)

Jen sa...

Spöket laban med familj kanske har flyttat in hos dig, men dom är ju trevliga spöken så det kanske är ok???!!! :) kram kram

Anonym sa...

Spännande, Du kommer nog fram vad vederbörande vill förmedla snarare eller senare tror jag. Ha en skön helg! Kramar

pillan sa...

tror att det är din skyddsängel som försöker säga nått ...
hoppas du får en toppen helg med tavlor på snedden

charlotte sa...

jag åller med eva. kul med besök iaf när det inte är ngt otäckt

messan sa...

Hej Margit!

Det låter lite läskigt speciellt när man sitter ensam uppe på natten, samtidigt är det så spännande. Mina tavlor hänger forfarande på sniskan och det får de göra...annars får rätta till dom flera gånger om dagen:).

Varför kan du inte sova? Jag behöver min sömn väldigt mycket....skulle inte orka annars.

Ha en fin dag!
Varma kramar messan