fredag 31 juli 2009

Fredagar, min otursdag...??

Förra fredagen när jag var och klippte mig så blev jag sittandes i bilen en halvtimme eftersom vägen var avstängd pga en olycka. Ambulansen och brandkåren var där och långt ute i skogen låg en bil på taket.

Idag åkte jag och maken och minstingen på en utflykt och efter ett tag blev vi sittandes i 2 timmar, i en bilkö eftersom det hänt en stor olycka med många bilar inblandande. Den här gången åkte ambulanserna i skytteltrafik.

När trafiken väl kom igång och vi såg de inblandade bilarna så var vi tacksamma att vi inte kom tidigare till platsen. Det känns alltid en olustig känsla att åka förbi en olycksplats och jag hoppas att allt gick bra för alla inblandade.

Fredagar är nog inte min dag i trafiken, eller vad tror ni?

17 kommentarer:

marie sa...

nä, du, var inte ute i trafiken på redagar... Var i stället hemma i lugn o ro o mjut av att helgen börjar...
Jag har haft en lång dag... så skönt att jag är ledig i helgen! I morgon kräftor med familjen men först SOVA så länge jag vill.....
Må så gott o sköt om dej. Kram

marie sa...

Skulle förstås stå fredagar!!! Fingrarna slinter på tengenterna...kram igen

soffie sa...

men usch va hemskt nästa fredag får du ta å hålla dej borta från vägen,
Ha en go helg

Malin sa...

hihi, du får bestämma att nä'st afredag inträffar bara bra saker, så vänder det ska du se! Sant, underlättar att ha papper på att man inte är "kärringsjuk"! Kramiz m

anna sa...

visst ger det en obehaglig klump i magen när man kär förbi oluckor sådär, man är s innerligt tacksam att det int evar man själv som var inblandad.

akajos sa...

Du hade ju tur ändå som bara kunde åka förbi. Jag åkte en gång förbi en olycksplats med motorcykel. Dagen efteråt läste jag i tidningen att pojken på motorcykeln hade dött. Det var hans första åktur. Han hade fått motorcykeln samma dag och skulle bara ta en kort provtur medan föräldrarna stod kvar på trottoaren och väntade.

Sussi sa...

Usch så hemskt!!
Hoppas också på att allt har gått okej för dom inblandade i olyckan!

Det kanske är lika bäst att du inte är ute i trafiken på fredagar hihi

Kramisar

Anonym sa...

Fredagar är nog speciella kan jag tänka...alla är uppskruvade och stressade och längtar efter helg...skönt att inte du blev inblandad...

Ha en skön dag idag! Jag har lite heshet och småont i kroppen och TRÖTT. Äldsta dottern är sjuk och jag har nåt liknande. Vill bara vila!! KRAM till dig!

Malin sa...

Tack igen för dina uppiggande kommentarer.. idag ska det bli skoj, solen skiner och allt! Kramiz M

Anki sa...

Ja du det är väldigt olustigt att köra förbi en olycksplats. Vi måste alla ta det lungt i trafiken! Kram

din dotter sa...

läskigt med olyckor!!

imse sa...

Nix, stanna inne nästa fredag!
Och inte undra på att olyckor sker, folk kör ju som dårar. Ibland undrar man om folk köper sina körkort på internet?

Kram

Anonym sa...

Hmmm men det är lite besvärligt att undvika trafiken på just fredagar! ;)
Skönt att det gick bra för dig ändå, snygging! :D
Ha en toppen dag! Här regnar det lite så det är en liten pyssel dag idag!
Kram anna

Anonym sa...

Hej! Jag var med i en bussolycka för några år sedan. Bussen jag satt i körde in i framförvarande buss, som hade varit tvungen att bromsa in för något. Jag slog skallen i sätet framför. Det blev ambulans till sjukhuset. Jag överlevde men fick en del besvär med synen. Det kunde ha varit värre. Jag hade nog en skyddsängel bredvid mig.
Kramis från Margit(maxelonia)

Marie sa...

Du är varmt välkommen att läsa om min fredag, som faktiskt var riktigt bra mitt upp i eländet!
Kram

malin sa...

Beror på hur man ser det, jämfört med de som kom tidigare så har du tur i trafiken. ;)

Jo, han e go min gubbe! Det var mycket riktigt bilder med den nya kameran.

Hoppas dagen varit bra.:)

Kram Ma

Trasdockan sa...

Men vännen då!!
Kram på dig ♥