onsdag 16 maj 2012

Spana in lite Gotland


Vackra Gotland. Bilder lånade Gotlandssidan.

Det är mysigt att kika runt och tänka sommarsemester nu när det är så nära. Ibland åker vi utomlands, bilsemestrar och hyr hus eller lägenhet själva eller charter (smidigt!) och ibland är det vårt vackra Sverige som gäller. Egentligen så vill jag vara hemma i vårt vackra sommar Sverige för det finns så otroligt mycket vackra platser att semestra på och sommaren är så vacker här och sen hoppas man att väderguden har lyssnat på våra böner, eller hur? Är lite sugen på Gotland i år.

Har ni några bra Gotlandtips? Jag har kikat på stugor och på hotell och det ser lockande ut.

Jag har haft sån tur att jag haft en vännina som pluggat i Visby...jag var ofta där och hälsade på. Flög lite fram och tillbaka då :). Nu dags att kika vidare...och nu blir det lite Skåne....det gillar jag också. Vad säger man...Sverige är fantastiskt <3!

12 kommentarer:

Bara Sara sa...

Ja det finns massor att titta på!! Favorit för mig är Österlen i Skåne och Västkusten, helst delen ovanför Gbg!! Mysig helg till dig!!

tankar från mitt fönster sa...

Gotland är mysigt att besöka, men kanske inte hela tiden i Visby, fast det hör också till. Stuguthyrningar finns det gott om.
Trevlig Kristihim och lördag söndag!
kram

Anna tassar in.. sa...

Jag fullständigt älskar Gotland..på min webb 2010 juli finns massor från ön..så pass att jag nu faktiskt håller på med en bok om Gotland..din översta bild här..är nästan som min bild..den ska bli bokens omslag.
S:t Olofs raukområde är ju något alldeles extra..oj vad du fick igång mig nu..

Anonym sa...

Sverige är fantastiskt ....jag skulle kunna sträcka mig så långt som paradiset på jorden. Jag har inte varit utomlands mycket, men det lilla jag sett räcker... inget som lockar i någon stor utsträckning. Att upptäcka varje vrå i Sverige är mer lockande. kram på dig

Mia sa...

Jag rekommenderar att du läser Anna's inlägg på sin blogg, så inspirerande hon har skrivit om Gotland *L*
Ha en underbar helg, finaste du. Jag åker bort några dagar, men kommer hem på lördag igen...:-)
Kram, kram!!!!

Ninja sa...

Gotland är ingen dum idé det är så fantastiskt vackert :)

Skanegrabben i Malmö sa...

Hejsan

Vi var på Gotland i somras och bodde i en stuga på en camping bara 10 minuters gångväg från muren. Minns inte nu vad den heter men kan återkomma. Men vi hade fördelen att kunna gå till Visby varje dag utan att leta parkering m.m. Campingen låg vid kusten och vi hade så fin utsikt.
Det finns en massa att se så svårt ge några direkta tips men det finns en massa småbutiker som är mycket speciella som är kul att besöka. Ett tips är att bara gå gränd och gata upp och ner....det är då man dyker på speciella saker.

Monica sa...

Jag håller med dig om att Sverige är fantastiskt vackert på sommaren!
Tänk vad mycket roligt du har och se framemot!
Önskar dig allt gott!
Kram & vink från mig.

ansepanse sa...

det blir inom Sverige för oss också :) det tycker jag bäst om eftersom jag aldrig skulle åka ifrån Nemo och Sluggo, på Gotland har jag aldrig varit men det är ett drömresmål för mig, kanske nästa år, jo, jag tror att vi ska börja planera att vi ska dit nästa sommar, om du/ni ska dit kan du ju ge mig tips sedan :)
bamsigaste kramarna fina vännen <3

Anonym sa...

Ja visst är det så messan! Vackert vårt Sverige. Bjuder dessutom på en massa olika miljöer och upplevelser. Vi har sommarsemestratbådei Dalarna, mälarregionen, Östergötland , Öland, Skåne och Halland. Allt har sin charm. Gotland har jag inte varit på sedan jag var 13 år... Men det är ju jättevackert! Du hittar säkert nån pärla.

Kramis

Anonym sa...

Själv befinner jag mig i soliga Spanien nu! Hihi. Här är varmt och skönt, dock kan jag tänka mig Gotland senare i sommar när det är varmt där med! :) puss o kram /din dotter <3

Anonym sa...

Ohh älskar Gottland din bror och jag var där mycket ett tag. Jag gillar att köra lite mitt på Gotland, massa mysiga små keramiker och små butiker. Känns skönt att komma bort från värsta turiststråken också. Söderut mot Gumbalde var jättefint. Raukarna i söder är också ett måste. Åhh börjar själv längta dit :) Söstra di