torsdag 1 december 2011

Härlig tid så här inför julen inspiration till hemmet

 Me like....jättemycket. En vit jul så vackert och rofyllt...här hemma blir det nog en Disney gran så alla blir nöjda:).
 Så snygg krans med bara kottar. Har en hel påse kottar här hemma som dottern plockat  till mig ska testa att göra en på halmstomme. Blir den bra får ni se annars....inte.
 Ännu mera pyssel och knåp:). Jag älskar det!
En amerikansk dörr. Jag gillar allt utom girlangen.

Bilder kommer från Martha Stewart, en stor favorit hos mig.

Hejsan på er alla!

Vilken härlig tid vi har nu med alla ljus som lyser upp. Jag älskar allt som hör julen till och speciellt det som är innan som advent med alla ljus och julmarknader, alla stjärnor och stakar i fönstren, alla vackra ljusslingor och dekorationer på alla annars så mörka gator, hyacinterna och julstjärnorna, allt pyssel, allt julpynt, alla dofter av glögg och saffran (jag älskar saffran) och tusen andra saker. Det som jag gillar allra bäst är julmusiken! Lyssnar på allt bara det är julmusik:). Skivorna börjar gå här hemma tidigt riktigt tidigt på höstkanten och en del får vi snart köpa nya för de är helt utnötta:). Blir så när det är många som gillar musiken:).

Gillar ni julmusik? Här får ni höra ett par godingar. En klassiker  och en barnens favvo med Justin Bieber och Last Christmas en riktig goding och en svensk klassiker som hör julen till.

Efter allt det här kommer det till höjdpunkten julen som bara är så så supermysig när man får allt och lite till av allt och får mysa med nära och kära, det är cozy det.
Mysiga kramar till er alla 

4 kommentarer:

♥ Sojka ♥ sa...

Vilka vackra grejer! =)

Tack! :)

Kram!

ansepanse sa...

jättefina saker :)
hoppas att du lyckas med kransen så att vi får se den
kramar

MyStory sa...

Jag gillar inte alls julen men jag tycker ändå det är tur att den finns för att lysa upp under den mörkaste tiden. Fina bilder du visar :-)
Kram

paula i pörtet sa...

Kottekransen var häftig! Jag är ju din motsats då och skulle helst se att jag fick sova bort julen...
Men, numera går det riktigt bra, och i år ska vi få träffa barnbarnen, både makens och mina på varsin dag, och det är ju trots allt barnens högtid så jag längtar efter att se deras tindrande barnaögon!
SOlen lyser idag, så glad man blir
Kram och ha en fin vecka med julstök!