onsdag 21 december 2011

Hjälp andra mitt största julklappstips!

Just nu i julklappstider så önskar jag att vi alla skänkte en stor tanke och hjälp till de som behöver det och det finns så många...

Här är några som jag stödjer
www.childhood.se/ där du kan ge bort en snögubbe. Magiskt, eller hur? Jag har köpt det fina armbandet och lite annat.

Eller varför inte skicka en julklapp till barnen som behöver det bäst www.erikshjalpen.se/ en organisation som startades av lilla Erik som gick 3 år i skolan för han var så sjuk och bara ville hjälpa andra barn, det var hans önskan och att få skicka ett brev med peppande ord eller en liten present till dom.  Jag skänker kläder och saker till dom. Barnen är vår framtid! En liten slant slinker ner med.

www.hearttoheart.se/ Hjärta till hjärta är en annan av mina favoriter. Ska jag slänga något åker jag dit med en kartong. Är lycklig när jag ser att mina saker saker finns på deras hylla:) och det har jag gjort på många gånger.

Ingen av oss önskar att någon ska behöva sitta ensam så vill du hjälpa så finns vi här www.redcross.se/.

Idag damp det ner ett brev till oss i vår brevlåda, ett gåvobevis. Det var från www.lakarmissionen.se/portal/page/portal/lakarmissionen . Det var ett gåvobevis på att vi hjälper barn (ca 14 st) mellan 8 år och 18 år under ett år med utbildning och hälsovård i den lilla byn Kampala, i Uganda. Det är stor kärlek när brevet landar i vår brevlåda och man ser att jag och min familj har gjort något. Ska fota det imorrn för det är värt att förevigas, eller hur?

Ett annat jultips är www.situationsthlm.se/ . Varje gång jag köper den så inser jag hur bra jag har det. Skulle kunna berätta hur många saker som helst om just dessa underbara människor som säljer de här tidningarna.

Det lilla du ger blir sååå stort för någon annan. Det kan vara så eller rättare sagt är såå stort så det är magiskt för en person. Så mitt budskap till er alla hjälp och gör det du kan för andra så här i juletider. Det finns så många som behöver oss!!! Finns så många fler jag vill ta upp men fortsättning får följa. 

Vad gör du för att hjälpa andra? 

Varmaste kramarna från mig

2 kommentarer:

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Jag satte in en störra summa på hjärt & lungfonden nu i december. Stödjer ju detta iochmed mitt eget hjärtproblem. Men stödjer också rädda barnen och röda korset.

MyStory sa...

I somras när jag blev farmor gjorde jag slag i saken och även världsförälder. Det känns bra att skänka en liten summa pengar varje månad.
Kram