lördag 9 oktober 2010

Havskräftor

Finns det något godare än skaldjur? Dom här små eller rättare sagt stora havskräftorna mumsade vi på i västkusten i somras.

De kom direkt från fiskarn, köpta direkt vid båten, alldeles livs levande. Det är en fantastisk känsla att få göra det. Efter kokning så är de så här fräscha och goda.

En njutning är det att få hugga in på ett sånt här fat. Ikväll blir det skaldjur här hemma om en liten stund...med gott bröd, ett gott vin, ailoli och så klart de goda skaldjuren.
Gillar ni skaldjur?
Jag vet att jag sagt det förrut och nu kommer det igen...Livet är till för att njutas av!
Ha en trevlig lördagskväll alla ni underbara bloggisar!

22 kommentarer:

Therese sa...

Gud så gott! Nu börjar jag ju dregla här! :)
Ja nu funkar det mycket bättre sen jag bytte blogg. Hade massa problem förut och nu går det som en dans! :)
Ha en riktigt trevlig lördagskväll nu!
Kramar

Barnens Hjältar sa...

Ja det är det verkligen!
Havskräftor på Västkusten är en bra start på njutning :-)

Okki sa...

Skaldjur är mums :)
Trevlig fortsättning på lördagkvällen.
Kram

tankar från mitt fönster sa...

Jag älskar alla sorters skaldjur: hummer, räkor, kräftar och havskräftor. Då jag ser bilderna blir jag sugen.
kram

Trasdockan sa...

TAck fina Du för ditt inlägg! ♥ det värmde rejält mitt oroliga lilla hjärta! Kram å kärlek till dig!

Anonym sa...

Visst blir man otroligt glad när någon lyckas så bra! Jag kan inte släppa hans resultat ur mina tankar. Vilken ordentlig och hälsosam kille alltså! Det där med energisk personlighet är vi nog lika, som jag ser hör Du också till morgonmänniskor samma som mig och när jag läser Dina inlägg drar jag slutsatsen att Du är en arbetsmyra också! Och det viktigaste att Du ger ALLT för Dina barn!!! Vad glad jag är att ha Dig som min bloggvän messan! Nuförtiden måste jag nog portionera min energi rätt, annars blir det jobbigt, men jag lärde mig det rätt så bra också. Jag har fått muskelfästeinflammation i höger knä och kan inte röra mig så mycket, men pyssel hemma, läxor med barna, någon god middag och torpet måste jag nog orka med idag, hoppas jag i alla fall. Skaldjur älskar jag och Torbjörn, men tyvärr barna är inte så förtjusta så man måste alltid ha något extra till dem när man vill njuta själv. Ha en underbar skön söndag vännen! Kram

charlotte sa...

åh vad mumsigt. tiden går jättefort..så det är bra att vi lever
kram

soffie sa...

å va gott du haft det va fina bilder,
kram

Anonym sa...

Hej min älskade blogginna! :)
Tycker det låter som en fantastisk lördagskväll... Hamnade i soffan tillsammans med barnen. Lyckades pränta ett inlägg. DET har inte varit många i veckan...
Vill många fler, men det kommer andra kvällar!
Visst rusar tiden! Tycker att det känns som om jag står i en vindtunnel emellanåt...
Önskar dig en underbar söndag och kika in i boxen så finner du ett svar!
Kramar från moi

Anna tassar in.. sa...

Men himmel vad du frestar här då..mums så makalöst gott..jepp livet är för kort för att bara låtas springa iväg..det gäller att njuta...

Marie-Louise sa...

Åh så gott det såg ut.Vad sugen jag blev på skaldjur nu. /Kram

Madeleine Berglund sa...

Hej! =)

Jag har haft det helt fantastiskt i Örebro. Vi hörs mer via mail vet ja!

Kräftorna ser helt makalösa ut. Skulle gärna äta en hel tallrik tillsammans med dig.

Jag läste det där om skolan, grattis, du är jätte bra, heja!

Stor kram Madde

Anonym sa...

Hejsan! Tittade in för att säga att du har en award att hämta hos mej. Hoppas du får en fin dag. Kram!

Afrodite sa...

Åh, vilka underbara bilder på havets guld! =) Kram

Susanne sa...

Åh va härlig jag älskar skaldjur..dreglar :)
Kram kram

Anki sa...

Ja mums det är så gott med färska räkor och nykokta havskräftor med alla tillbehör och glöm inte snapsen! Kram

Anki sa...

Ja mums det är så gott med färska räkor och nykokta havskräftor med alla tillbehör och glöm inte snapsen! Kram

my sa...

Ååååå vilka bilder ,så läskande!!! Bästa som finns....
kramkram

Samuel Jacobsson sa...

Det måste vara fantastiskt att kunna köpa havskräftor direkt från båtarna och sedan avnjutas med lite tilltugg.
...mums..

Eva sa...

Hmm... Blogger krånglar visst ikväll. Har lite problem att kommentera ditt inlägg :-(

Tänkte bara säga att jag ÄLSKAR skaldjur. Mums!

Och så stormtrivs vi i nya lyan :-) Fast det är rörigt med alla flyttkartonger...

kram,
Eva

marie sa...

Åhhh, vd frestad jag blev nu....
Förstår att de smakade helt uuunderbart..
Själv har jag en påse med goda norska räkor som jag fått av min bästaste granne. Dom smakar inte illa dom heller.....<Men vinet hoppar jag över ikväll, klockan ringer 05.15 i morgon bitti för jobbdax.
Trevlig helg! Kram

Anonym sa...

Hej messan!
Tittar in och önskar Dig en skön Helg.
Kram
Margit(maxelonia)