fredag 7 maj 2010

Inspiration...

Här sitter jag och inspireras av magasinet Jeanne d´Arc Living. Bilderna är fotade och lånade ur tidningen.

Det är inte svårt att drömma sig bort...och jag har min latte bredvid mig. Jag skulle gärna krypa ner i det karet och blunda och bara känna lugnet och dofterna... Jag tror jag är i Frankrike...eller kanske Italien...spelar inte så stor roll egentligen...trivsamt är det.

Sitta här under olivträdet och byta ut min latte mot ett glas vin istället. Ja, tack. Kanske lite god ost till...och med lite trevligt sällskap...

Ännu en badbalja att sjunka ner i...
Visst är det härligt att låta sig inspireras och drömma sig bort ibland. Vad inspireras ni av?

9 kommentarer:

Renée sa...

Jag måste säga att just dom bilderna och dom orden du skrev kunde likavä ha varit mina... Jag kan nästan känna lukten när jag tänker på det...

Lilly Lee sa...

Hm, vad man inspireras utav, det är svårt att säga.. jag inspireras gärna av andra och plockar lite ideer här och var och sen bygger upp min "egen" bild.

När det gäller rent dagdrömmeri så drömemr jag mig just nu nån månad framåt då jag ska ligga i hängmattan med min jättemage, lyssna på småfåglar, vind i björkarna och en kall ramlösa ;-)

Anna tassar in.. sa...

Ja du det magasinet är det lätt att bli helt såld på..så makalösa bilder att man vill kliva in i tidningen...

Madeleine Berglund sa...

Ååå men du, vilka bilder. Herre jösses vad inspirerad jag blir. =)

Det är en collie. Han skäller som tusan på andra hundar men annars snäll och tillgiven.

Vad var det för ras du hade nu igen? Jag vet att du skrivit det men nu har jag glömt det. =(

Nu ska jag äta en kanelbulle som jag bakat och sedan sätta igång med pizzabullebak. =)
Kram kram Madeleine

Anna-Karin sa...

Hej Messan!

Tack för att du kikade in i min blogg och kommenterade där! Det gjorde mig så glad!

Jag skulle också gärna krypa ned i det där karet på bildet. Det ser helt ljuvligt ut att vara i den miljön.

Vilken fin blogg du har! Jag läser så många intressanta saker här. Jag ler igenkännande åt de visa orden du har lagt in här i din blogg. Jag känner igen mitt eget synsätt på livet och det känns mycket bra. Livet är till för att njutas av!

Jag ser också i dina länkar att vi kan ha en del gemensamma intressen. Yoga och mindfullness till exempel. Sanna Ehdin har jag kontakt med på Passagen. Sanna är en riktig glädjespridare tycker jag. Och det försöker jag också att vara!

Jag blir följare av din blogg och du är välkommen att bli det till min om du har lust!

Ha en bra helg!

Kram
Anna-Karin

Monica Högberg sa...

Ja inte bara de här bilderna även andra bilder i din blogg är härliga och inspirerande. Jag hämtar både kraft och inspiration från bilder och tänkvärda ord jag ser och läser. Solsken likaså.. inte så gott om det idag då tyvärr.. Ha en trevlig helg!

Monica Högberg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Afrodite sa...

Mmmm...helt underbara bilder och beskrivningar! =) Ha det bäst! Kram

Anonym sa...

så härligt det skulle vara. inspireras av allt som är roligt i stort sett
kram