onsdag 23 september 2009

Tokjobba

Hur gör man egentligen när man tokjobbar? Tror det är det jag gjort idag :).

Första mötet började direkt på morgonen och givetvis hade jag inte skrivit ut ett papper som jag bara var tvungen att ha. Det man inte har i huvudet får man ha i benen. In och starta upp mötet och ut igen och skriva ut. Mitt i mötet började telefonen pipa...dags för nästa möte, dubbelbokad...

Avsluta på ett snyggt sätt... sen raskt iväg till nästa och inte glömma andas där emellan.

En alldeles försenad lunch på stående fot och iväg till det tredje, pust och stånk..det sista mötet för dagen. Det roligaste, budgetmötet som jag sett fram emot så mycket :-(. Eller inte...

Är det, det här som kallas tokjobba? Nu ska jag stupa ner i soffhörnan och softa och titta på IDOL.

7 kommentarer:

Lilly Lee sa...

Jag tar ingen broms för tillfället, vi försöker bli med barn :-) Men hade rebif, men fick antikroppar mot den.Läkaren har sagt att jag ska få tysabri eller det nya pillret efter graviditeten..

Jen sa...

Tokjobba var ordet. Tjing

~●Helena Pettersson●~ sa...

Oj, glöm inte bort dig själv och din kropp i allt jobb och slit. :o
Kram :)

Sussi sa...

En systemkamera skulle jag också vilja ha men det är lite för dyrt för min smak hihi
Sen brukar dom vara så stora så det är svårt att få plats med den i lilla handväskan..

Ha en bra dag
kramisar

marie sa...

Oj, vad du jobbar...
kom i håg att ta det lugnt mellan varven oxå, var rädd om dej!
Brrr, här fick is skrapan plockas fram på morgonen. dottern kom in o skrek i panik,,,hon hade bråttom o ingen is skrapa...brrrr.
Snälla mamma ryckte då in o plocka fram is skrapa o skrapade..
Må så gott. Kram

Ellinor sa...

ja.. fiskgratängen blev jättegod, jag har ett gammalt recept från hemkunskapen i sjuan som ger mig grunden och sen piffar jag till den lite.. åh vad gott det blir! Jag blir nästan lite avis på att du hade så högt tempo igår...måste på något sätt vara härligt att känna sig behövd på det sättet och att få fokusera så mycket som du var tvungen att göra när det var så mycket låter som en härlig utmaning.. jag kanske är knäpp.. men visst kände du dig rätt nöjd med dig själv när arbetsdagen var slut? kram

Malin sa...

usch ja!!! Hoppas inte dessa dagar hör till vanligheterna?? Inte bra för någon, eller hur? Kramiz M