tisdag 16 oktober 2012

Tandläkarbesök :)

 
Mycket löv är det nu :).
Det gillar jag, fast kratta upp dom är inte lika roligt fast man
får se det som ett motionspass och genast blir det så mycket skojigare :).
 
 
Idag tog äntligen beslutet att gå till min tandläkare. Har vaknat flera morgnar med typ skvavsår på insidan av kinden...hur nu det kan komma sig...kan man ju undra.
 
Idag kom jag på varför. En stor bit var borta på bettskenan, bortgnisslad tror jag... och det var sylvasst i kanterna och där har jag legat och gnisslat om nätterna som en galning, inte undra på att jag hade skavsår :).
 
Lite pinsamt var det allt att ta fram min gamla polare bettskenan men tandläkaren höll god min och sa artigt, Oj, den var väldigt tunn och välanvänd, tror det är den tunnaste jag sett. Du måste gnissla väldigt mycket som lyckats gnissla sönder en bettskena? Du skulle nog behövt en ny för länge sen... Jo, så är det nog närmare bestämt.
 
Tandläkaren var också så snäll och berättade om ett bra rengöringspreparat som jag kan lägga min lilla skena i och pratglad som jag är så berättar jag att min är ren för jag har råkat tvätta den i tvättmaskinen ...fast jag sa bara en gång...men har gjort det två gånger och det var tydligen inte så bra för den :). Små olyckor händer ju så lätt...:). 
 
Nu ska vi göra en ny i alla fall bättre sent än aldrig. Fast jag kommer behålla min gamla in case off :)! Man vet ju aldrig vad som kan hända :).
 
Kram på er

14 kommentarer:

MyStory sa...

Här har löven täckts av ett tunt lager snö sedan igår. Vill du se så har jag en bild på min blogg som visar hur det såg ut när jag kom hem från jobbet idag. Önskar dig en fin kväll!
Kram

Mamma med MS sa...

Ena sekunden regn,andra snö flingor och tredje så blåser det...så har jag haft hela dagen.Och nu ikväll är det kolsvart,blött och trist ute.

Mia sa...

Kanske bäst att behålla den ifall du gnisslar sönder den andra också ;-)
Näää, jag vill inte heller ha vinter än, men ser det positiva i situationen, en dag närmare sommaren! *L*
Kram på're, fina....

soffie sa...

här börjar alla löv med ramla av träden nu å vi går in i den värsta månaden på hela året tycker jag:( kramen

Fru Martinsson sa...

Ajdå som det kan bli!! Men det blev underhållande läsning iallafall! ;)

Jag gillar verkligen hösten med alla vackra färger men just nu känns det som att hösten regnar bort, ungefär som sommaren!

Tack för din påhälsning hos mig!

Monica sa...

Kanske inte så smart att köra bettskenan i diskmaskinen..*fniss*
Men du behövde tydligen en bättre, så allt ont förde med sig något bra?
Var rädd om Dig!
Kram och vink från mig.

Unknown sa...

Vad skönt att du får en ny bettskena! :)
Och vilken underbar höstbild du har lagt ut! Fantastiskt vackert!
Ha en toppen onsdag!
Många kramar!
//Lana

Skogsviola sa...

Maken köpte en "lövblås" i förra veckan. Det var omtanke om oss båda, eftersom vi är lite svaga i ryggen. Det var bara att fösa löven framför sig mot komposten. Suveränt!
Kram på dig och lycka till hos tandläkaren!

Camilla sa...

Haha...som sagt...du kanske ska ta och rengöra bettskenan på annat sätt ;)
Kram!

ansepanse sa...

hahaha - det rengöringspreparatet som tandläkaren tipsade om är nog mycket bättre än att tvätta den i tvättmaskin :D
mm, då blir det mycket motion här hos oss då :) för vi har mängder av löv varje höst som måste krattas
kramar till dig vännen
förresten hur går det med hund?
kramar

Ninja sa...

Inte lätt att vara bettskena hos dig (fniss)...

Helene sa...

Ha det gott vännen !!
Kram Helene.

Marie-Louise sa...

Men då blev den ren :)
Jag skulle också behöva en bettskena :( men fy dom är ju så dyra... Kram

Unknown sa...

Jag är bara glad att dela med mig olika goda nyttiga matrecept!
Du kan också använda kokosnötmjöl som man kan köpa på ICA (kung markatta eller risenta märke), hälsoaffärer eller beställa på lchfbutiken.se eller bodystore.com!
Lyck till!
Många kramar!