söndag 6 december 2009

10 saker om mig själv

Jag har fått en utmärkelse som följs av en utmaning av söta Marielle. Tack snälla du! Jag ska berätta 10 saker om mig själv och här kommer dom.

Jag är 177 cm lång och väger 64 kilo....kanske onödigt vetande :) men nu vet ni det iaf :).

När jag gick i högstadiet fick jag dricka grädde i mjölken...för jag skulle gå upp i vikt. Fy, vad äckligt det var. Idag behövs det definitivt inte, som tur är:).

Den här våren och sommaren har varit en annorlunda och mycket påfrestande tid eftersom en av mina närmsta anhöriga fick allvarlig cancer. Största delen av våren och semestern tillbringades på sjukhuset med mycket oro och många tårar. Det är forfarande ledsamt och tungt. Vi ser framåt med stort hopp och tro.

Samtidigt i våras sa en läkare till mig, Du har misstanke om hudcancer.

Jag har massor av stövlar och skor. Då menar jag MASSOR! Brukar ge bort till döttrarna...nya skor som jag glömt bort :).

När jag var liten sa jag alltid garderoven om garderoben...och jag gör det än. Fast idag är jag ju vuxen...lagom i alla fall:).

Jag har varit med om mycket saker när jag var yngre. Saker som jag alltid bär med mig som en sorg i mitt hjärta. Saker som har gett mig en ödmjukhet inför livet och att se allt det positiva i mitt liv. Genom att tänka positivt kommer man långt, det är mitt motto.

Ju äldre jag blir...desto pyssligare blir jag. Älskar att vara hemma och pyssla!

Funderar fortfarande på vad jag vill arbeta med..när jag blir stor... :). Har pluggat lite olika på Universitetet. Fast jag har ju världens bästa jobb just nu!

Jag började köra bil som 10-åring på landet och har gjort det sen dess. Har man en pappa som var rallyförare i sin ungdom så har man :).

Jag vill skicka den vidare till alla er med era underbara bloggar! Så ta den ni som vill. Jag väljer också ut 3 av er.
Sussi
Soffie
Lilly Lee
Varma kramar till er alla!

14 kommentarer:

Söstra di sa...

Kul att veta lite mer om dig, det fanns faktiskt något inte ens jag visste :) Kram

Paula sa...

Intressant, tänk, när jag var liiten flicka blev jag matad med grädde fast jag redan var rultig och rund! Fy vuxna människor, det hjälpte säkert till att öka den extra bördan jag fortfarande bär på....men, när jag väntade barn gick jag ner i vikt hela graviditeten, så jag vägde mindre när dottern föddes än när jag blev gravid! Bästa tänkbara bantningskuren!
Hoppas den nya veckan ger massor av goda ting!/Kramen

Tintin Belisida sa...

Jag har skrivit om min längd i något inlägg, men det var i ett inlägg med frågor som jag har kopierat./Har själv en allvarlig sjukdom men den vill jag inte skriva om i min blogg. Vill inte göra människor deprimerade. Vill bara belysa det som är POSIIVT. Det gör MIG friskare också./Brukar köpa 20 %-ig grädde numera.

soffie sa...

tack för utmärkelsen ska försöka fixa den.
Kul att läsa lite mer om dej,men usch va jobbigt med cancerbeskedet för din vän och hur har det gått med dej med misstanken om hudcancern?
må gott

Lejonkvinnan sa...

Kul att få veta lite mer om dig :)
Får jag vara frågvis och fråga hur det gick med misstanken läkaren hade?

Kram på dig!

imse sa...

Vad fint att få läsa lite mer om dig.

Kram

marielle sa...

Bättre sent än aldrig =)

Jättekul att du hakade på. Det är så kul att få veta lite mer om er andra bloggisar =)

Ha en skön söndagskväll...vad som är kvar av den=)

Frida sa...

Vad spännande att få veta lite mer! Älskar verkligen din blogg, den är så härlig! Har du kommit in i julstämning ordentligt? Hoppas du har en fin söndagskväll!

Lilly Lee sa...

va skoj! Ska anta utmaningen nu med detsamma!

Tintin Belisida sa...

Tack för din kommentar. Jag skriver ju INTE om sjukdomar. Men jag har haft inslag av grav depression men många respekterar inte detta. Så jag kan inte alltid "välja sinnesstämning" även om jag skulle vilja.

tess sa...

Ja det är det, det har jag inset. Men nu har jag inte kunnat gå och vips är min axel jätteond men det ska väl rätta till sig igen.

Mosskransar lät spännande. Jag har aldrig gjort det själv...

//tess

Anonym sa...

:D Det var trevlig info!
Kramis! Anna

Sussi sa...

Vad go du är!! Tänk att man blir så glad när man får äran att bli tilldelad en award ;-)
Jag har skrivit iordning 10 saker om mig själv tidigare så jag kopierar in länken så kan du gå och läsa vad jag knåpade ihop!

http://allt-om-inget.bloggagratis.se/2009/11/17/2196244-en-award/

Tack igen supersnälla messan :-)
Och det var kul att läsa lite mer om dig..

Kramisar

Trasdockan sa...

Hihi vilken festlig "10 saker om dig själv lista"...du är ju så härlig! Tänk om alla vora son Du, med ditt braiga tänk å ödmjukhet. ttor kram ♥