onsdag 30 mars 2011

Allt vi är, är ett resultat av vad vi har tänkt

De flesta människor tänker "så här är det". Det är så "jag är" och så som det ska vara. Det speglar inte vem du egentligen är utan mer den person du varit fram tills idag. Nu är en annan tid och du har en chans att göra det till bästa. Dina tankar styr ditt liv. Jag är övertygad om att tankar kan försätta berg. Jag vet, jag har testat det. Det första är att vara tacksam för allt i ditt liv. Kanske du kan göra en lista över vad just du är tacksam över... Bara att sätta sig ned och göra listan så inser man hur tacksam över hur så många saker helst som man kanske inte ens tänkt på innan. Att behålla känslan av just det där "lilla" som är så stort!
allt det vi tänker på

och tackar för,

det skapar vi i vårt liv.

6 kommentarer:

Cece sa...

Du har så rätt Messan! Bara för att livet har sett ut på ett visst sätt fram tills idag så behöver inte det betyda att det alltid kommer att vara så. En del av oss har den där känslan och kunskapen i sig ända ifrån början, medan många andra (däribland jag) fått lära mig den hårda vägen. Men egentligen spelar det ingen roll, för den glädjen jag känner idag över att mitt liv är förändrat är värt allt! Kram!!!

Lilly Lee sa...

ja precis så brukar jag göra också! Jag försöker mota bort alla tråkiga tankar och tänka på det fina ist!

Ang Tysabri; Ja det är den jagf har nu och jag tycker den fungerar finfint! Jag brukar ju få skov på vintern men inget än iaf..
Sen känner jag mig aningens bättre på lite olika ställen!
Nu är jag bara så trött och stressad småbarnförälder så jag har liiite svårt att känna helt vad den gör, haha

Marie-Louise sa...

Så sant, dags för mig att tänka i dom banorna tror jag. Kom precis på att jag glömde måndagslistan i måndags... Kram

Anonym sa...

Visst har jag sagt att du är en klok kvinna hjärtat? Det kommer jag alltid att stå för! :)
Så vad gör vi åt vår situation? Vad är vårt nästa steg?... Det viktigaste är att vi har kvar hoppet om att våga ta ännu ett..
Önskar dig en skön kväll!
Kramar om!

paula i pörtet sa...

Hej, ju äldre jag blir ju mer tacksam över livet blir jag, även om det pga sjukdom också blivit aningens begränsat. Men man kan tänka sig lycklig, genom att tänka. Låter man bli att tänka då springer tiden, den dyrbara, iväg utan att vi hinner njuta av ögonblicken.
Konstigt nog så är det ofta de som har besvärligt i livet som samtidigt är mest tacksam över livet, hur går den ekvationen ihop sig?
Kramen

Anonym sa...

klokt sagt. troir att jag skickar dottern till dig ett tag
kram