torsdag 13 januari 2011

Nyfiken...är jag

Nya året är här och jag är så nyfiken hur ni har det därute. Mycket bra hoppas jag:). Har ni haft en bra jul och nyår?

Förresten...hade ni några nyårslöften? Mitt löfte var att jag ska vara rädd om mig själv och lyssna på vad jag vill och känner! Än så länge har det gått...ganska bra.

Här hos mig är det bara bra. Det nya året har firats och vardagen är tillbaka igen. Faktiskt så är det skönt med vardag igen. Ni vet när man har sin lilla lunk och allt flyter på i den underbara vardagen. För visst är det så att vardagen som är så stor del av livet förgylls av de där små sakerna, de där små händelserna eller upplevelserna.

Njut av varje dag!

18 kommentarer:

Bibban sa...

Den vardagliga lunken är den bästa, och ibland är den bra i bland mindre bra. Sånt är livet ;)
Kram

Renée sa...

Inga nyårslöften här inte... Hoppas du har det bra, kram!

Daniel sa...

Inga nyårslöften här men jag har fått en riktigt skön start på året som jag hoppas håller i sig.
Hoppas allt är bra med dig!
Kram!

Marie-Louise sa...

Nej inga nyårslöften men en lugn och skön nyårshelg hade jag. Ja vardagslunken är ändå ganska behaglig.

Anonym sa...

Hej messan! Jag tittar in en stund hos Dig och önskar att Du får en skön och avkopplande Helg.
Kram
Margit(maxelonia)

Susanne sa...

Ja helger är skönt men vardagen är välkommen..kram

ywonne sa...

Jag har väl inte gjort ett löfte precis..men lovat mig själv att "hålla mig till det JAG vet är bra för MIG..oavsett andras reaktioner". Jag har saknat dig, kul att du är tillbaka=) kram, ywonne

Anonym sa...

Inga riktiga nyårslöften hos mig heller. När man tampas med en kronisk sjukdom måste man nog anpassa sig först o främst till sjukdomens villkor. Man skulle vilja mycket men.. Hoppas allt är väl med dig. Kram

Anonym sa...

Jag har inte avgett några nyårslöften. Men så här långt efteråt så har jag bestämt att jag ska motionera lite mer för att få min kropp att må lite bättre.
Kram till Dig messan
Margit (maxelonia)

Anonym sa...

Hej hjärtat!
Här rullar det på i allt högre fart! Skolstarten är ju alltid fylld med uppgifter och barnen var hemma hos mig. Skönt att starta upp... speciellt med tanke på att jag höll på att bli helt stilla sittande i kylan. Nu har jag startat igång promenader igen... Alla mina extra "volanger" ska nu jobbas bort... Du vet.. Dejtingsväng med volanger är inte riktigt lika roligt! :)

Nyårslöfte? Nja inte alls. Jag försöker varje dag att tänka på både de runt omkring mig och mig själv. Men inga "riktiga" nyårslöften har lagts!
Önskar dig en härlig vecka! Miss U!
Kram Anna

my sa...

Jodå bara bra har det varit!
Och mina löften finns i bloggen, måste ju alltid summera året som gått och hitta nya mål på det nya...
Kram

Trasdockan sa...

Hej vännen å god fortsättning till dig. Jag har int etänkt ut ngt br anyårslöfte i år. Jag brukar inte vara så duktig på att "hålla" dem. Men som du skrev, att lyssna lite mer på sin kropp å tänka lit emer på sig själv skall jag nog göra. Man måste ju vara rädd om sig själv.
Kramar till dig M ♥

paula i pörtet sa...

Tittar in, önskar dig en trevlig helg och hoppas du mår toppen!
Kram

Lilly Lee sa...

hejhej! Hoppas du har dte bra!
Här har jul/nyår varit toppen, lilltösens första och det har varit så mysigt!
Inga nyårslöften, tycker att man endå går i från det ju längre ifrån nyår man kommer ;-)
men som alltid hoppas man ju att dte nya året ska inbringa mer lycka och hälsa och man lovar sig själv att försöka vara en sån god människa som möjligt!
Trevlig helg!

Marie-Louise sa...

Jag hoppas att du mår bra, det var så länge sedan nu som du skrev. Kram

Jen sa...

Hej där, japp nytt år är det. Jag försöker komma igen i arbetslivet efter några veckors sjuskrivning. En mycket smärtsam musarm har stoppat mig i det mesta men nu börjar det blir bättre och jag är tillbaka på jobbet. Fast inte utan smärtstillande och sjukgymnastik. Hur har du det? Kram kram

Susanne sa...

Här kommer några värmande kramar från Fare

Anonym sa...

har du hört ngt om de nya medicinerna?
kram