onsdag 20 juli 2011

Semester

Har jag nu. Så skönt efter vintern! Önskar att solen tittar fram på oss för det behöver vi, eller hur?

Har ni det bra?

Det är nu på semestern vi ska vila upp oss inför nya utmaningar. Egentligen är det ganska skumt här i Sverige att vi jobbar och jobbar och sen har vi semester i 4 el 5 veckor då vi ska hinna allt samtidigt som vi ska vila upp oss inför ett nytt år att jobba. Är det bara jag som tycker det? Fast jag gillar att jobba:) och mycket med:).

Jag har fortfarande ont i mina fötter, känns som om jag har bomullsknölar under fötterna. Det gör ont när jag går och det känns som att gå på ostadigt underlag hela tiden. Tur att jag har en make som håller i mig när jag behöver det. Jag vill nog inte visa andra hur ostadig jag är:) så envis som jag är.

En dag ställde jag mig i vår trädgård för att titta upp på vår vackra himmel...vad hände jag ramlade för det blev sån yrsel i huvudet. Lite jobbigt! Jag såg vårt vackra körsbärsträd så det vägde upp allt!

Hoppas och tror att ni har en underbar sommar! Var rädda om er! Det är jag iaf:).

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej messan!
Det Du känner i dina fötter känner jag igen från när jag har haft något skov. Det var som att gå på bomull och jag var jätteostadig och vinglade omkring som ett fyllo. Jag hoppas att du frisknar till snart och slipper detta elände. Själv går jag omkring med en konstig yrselkänsla. Kan vara en biverkan efter en TBEvaccination. Jag hoppas att det snart ska ge med sig för det känns så himla obehagligt.
Jag önskar Dig en skön semester.
Soliga sommarkramar till Dig från Mig.
Margit(maxelonia)

ywonne sa...

Ont i fötterna har jag också, det är för mig ngt nytt, så skönt att veta att vi är fler=) ta hand om dig, kram, ywonne

tankar från mitt fönster sa...

Hej igen,
Langesen jag kikade in, men det ar ju sommar och jag bor i dottrars hus da och da.
Underbart positivt inlagg du delar med dig av.Det som jag bearbetar ar att acceptera att varken kommer o gar. Som jag ser det ar det bra att da inrikta sig pa "det friska". de delar som ar bra. Distans och humor - hur far man det? Jag har det skont i sommaren iaf. Mitt fotproblem har nastan forsvunnit. Nu sitter det i nedre delen av ryggen (spinal stenos/fortrangning mellan kotor i ryggraden). DEt tar ett par timmar att ga igang sig pa mornarna. Men man har det som man tar det.
Onskar Dig en fortsatt underbar sommar, men titta inte for hogt upp pa himlen.
Kram

Skanegrabben i Malmö sa...

Hej

Oj, ja att få yrsel och ramla är inte alls så trevligt. Jag kan få yrsel ibland jag med för mina hjärtklaffar är otäta, född med ett stort hjärtfel, så det kan snurra rejält. Man skall vara rädd om sig men ändå försöka leva livet så gott man kan. Det sköna och vackra i livet väger upp det elaka och osköna......som tur är. Hoppas du mår lite bättre nu....

Jenny sa...

Hej, här har vi soft semester och tar dagarna som dom kommer. Jag har fått nytt jobb. Jag är så glad och det ska bli så roligt. Börjar 22 augusti. Kram kram

Lilly Lee sa...

Hej! Här är det helt ok, haft en skön vecka på öland med diverse aktiviteter ;-)(står lite om det på bloggen..)
Hoppas du känner dig bättre snart! Kram!

Monica Högberg sa...

En sommarhälsning från en som ej varit så aktiv vid datorn på ett tag. Stora motivationsproblem mens emestern börjar göra gott! Efterlängtad sol, bad och avkoppling! Sköt om dig och ha en härlig sommar!