fredag 13 augusti 2010

Vackra blommor

Jag gillar vackra blommor. Det är något speciellt med blommor...dom är både vackra, ro och energigivande. För mig är det som ögongodis. Dom här små godingarna fotade jag när vi var på Rosendals.


Dom här blommorna flyter omkring i en stor betongkruka.

På Rosendals får humlorna verkligen jobba heltid och lite till. Tur att vi har dessa flitiga arbetare så vi kan njuta av alla fantastiska blommor.

Nu är det fredag igen och en hel helg att umgås och mysa med sina nära och kära har precis nu börjat. Vad ska ni hitta på för något?

Jag önskar er alla en avkopplande helg!

18 kommentarer:

Renée sa...

Så himla fina bilder du tar... jag tittar och njuter!

Anonym sa...

Blommor ÄR vackra! Fint du fotar.

Jag ska plugga HELA helgen, men det är intressant och därför roligt.

Kram

Anonym sa...

Hejsan beauty!
Här blir det fotbollscup i morgon! Sen ska jag faktiskt sjunga tillsammans med några musikanter. Bara för att det är skoj!
Nöjet att kika in här och se de otroligt vackra blommorna slår ju allt! Min favorit är nog den gula...
Sköt om dig nu hjärtat

Anna tassar in.. sa...

Jo jag ska vara bland mina blommor förstås..och nu är jag bland dina sååå sköna foton här..suck..Rosendals..jag bara älskar ju det..fikade du? Klart du gjorde..eller åt en god lunch kanske..

Sussi sa...

Blommor är jättevackra. Jag brukar fota mina med när dom blommar. Det är kul att spara och titta på senare

Kramisar

Afrodite sa...

Visst är det underbart med blommor! =) Vackra bilder du bjuder på!
Idag blir det grillkväll med hela tjocka släkten, hos mamma och pappa. Ska bli mys!!! =)
Kram på dig!

Anonym sa...

Vilka underbart vackra blommor. Skulle behöva några av dessa i mina fönster. Jag har haft en massa olika blommor men blev tvungen att kasta bort en hel del vid flytten. De ville helt enkelt inte fortsätta att växa. Men jag har satt en massa blad av prinsessblomma. Dessa blommor kommer ursprungligen från min mor. Jag nöp av blad och satte dem i jord. Dem växte som bara den. Hoppas att dessa också sätter rötter och börja växa. Annars får jag väl köpa nya. Här är så varmt idag så svetten bara rinner av mig. Jag tror jag svimmar av snart.
Jag tål absolut inte det minsta värme. Det var ju så skönt nu när det var svalare väder. Men det är inte så mycket att göra åt det hela.
Ha en skön Helg.
Kram
Margit(maxelonia)

Monica Högberg sa...

Härliga bilder på blommorna och deras färger ger en riktig kick. Vi njuter så mycket vi kan av solen och många turer till badstranden blir det. Kram och ha det så bra!

BH sa...

Visst är det underbart med solrosor :-)
Hoppas allt är bra med dig! Det var så längesedan :-)
Jag är verkligen slapp med bloggandet men det blir säkert bättre när hösten kommer ...
Kram

Madeleine Berglund sa...

Hej! Jag har varit på Formex, gått till en spåkvinna, fikat, köpt två klänningar, köpt lyxgrejer från Himla och sen har jag fotat till bloggen såklart. Vad jag hinner alltså. =) sen hinner jag grubbla om allt hundra miljoner gånger...ojojoj.. ;)

Kram kram
Madde

Tess sa...

Vilka vackra bilder! Utan blommor skulle allt vara så...ja blomfritt och tråkigt helt enkelt! :)
Kram

maria sa...

Jag älskar oxå blommor, att vara nära dem och fota dem. Jag finner ro och dem är vackra att titta på :)

Denna helg ska jag bara mysa och njuta för på måndag drar jobbet igång igen..

Må så gott !
Kramen

charlotte sa...

jättefina blommor.
sv: ja pröva det recéptet det är jättegott

soffie sa...

å va vackra blommor,blommor gör mej glad de är så fulla av liv!
kram

Marie-Louise sa...

Ja blommor är verkligen härliga och att fota dom är så roligt för fotona blir nästan alltid bra. Dina blomfoton är väldigt fina :)
Det fanns en tid när jag tyckte att blommor var överskattade, men sen blev jag vuxen... och nu älskar jag blommor.

messan sa...

Hej Margit!
Mina blommor svimmade av värmen i somras. Vi var borta så mycket och det blev för varmt dom stackarna.
Hoppas dina tar sig nu.

Vi har det så kvavt här med....och fuktigt, håret krullar upp sig och visst blir man slö. Idag har de sagt åska och jag längtar efter det så luften rensas lite.
Var rädd om dig!
Varma kramar messan

Matilda sa...

Svar: Aha jag förstår, vad jobbigt men (missförstå mig rätt nu!)vilken tur att det inte är värre, jag har lärt mig att man ska vara glad för det lilla, tack för svar.
Och tack för komplimangen om outfiten :)
Kram

marie sa...

Hoppas du får eännu en skön helg!
kram